Forum dyskusyjne fanów marki BMW
Witam,
przymierzam się do wymiany oleju z półsyntetyku na syntetyk, wybór padł na Motula, tylko pytanie który? X-cess 5w-40 który spełnia normę BMW LL-98 czy X-Clean spełniający normę BMW LL-04, mój silnik jest z 2000r. więc czy olej spełaniający normę LL-98 będzie dobry czy brać ten spełniający normę LL-04? i co sądzicie jeszcze o płukaniu silnika przed wymianą? znalazłem taki specyfik jak Motul Engine Clean, uzywał ktoś z Was?
pzdr
podol
Offline
Osobiście nie polecałbym płukania silnika, bo z jednej strony, wypłuczesz z niego cały syf, ale owy syf pełni w pewnym sensie uszczelnienie silnika i możesz nabawić się wycieków olejów. Co do zmiany oleju z pół syntetyku na syntetyk to też bym odradzał bo syntetyk jest rzadszy olejem i może po prostu zacząć ci ciec. A co do oleju Motul to nie wiem, dla czego się uparłeś na ten olej skoro jest drogi, a w dodatku producenci BMW zalecają najlepiej Castrol.
Offline
teraz nie bierze oleju wogóle, ma przebieg 155tys. więc ledwo co w sumie, co do wypłukania osadów to właśnie o to chodzi, silnik ma być szczelny ale nie przez osady, a takie płukanie powinno się robić przy każdej wymianie oleju, ale mało kto o tym wie, poza tym na syntetyku powinien chodzić ciszej i mieć mniejsze tarcie a o to chyba chodzi, a co do Castrola to jest to najczęściej podrabiany olej niestety i ma bardzo skrajne opinie a o Motulu złego słowa jeszcze nie słyszałem. Fakt jest drog ale nie ma tanich i dobrych rzeczy patrz na nasze BMW nie są tanie hehehe
Offline
Tak jak już napisałem w innym temacie każdy ma swoje zdanie. Też słyszałem różne opinie na temat Castrola ale sam od wieków jeżdżę na Castrol 10W40 i osobiście jestem z niego bardzo zadowolony, ale jak to mówią jeden woli Babkę a drugi Dziadka i tyle ile jest rodzaji olejów tyle będzie opinii...
Ostatnio edytowany przez Rafi V8 (2009-10-23 12:26:36)
Offline
Moderator
podol ma racje Castrol jest bardzo często podrabianym olejem więc jakoś mam uprzedzenia ku niemu.... Motul kiedyś też go ktoś podrobi póki co nie słyszałem o podróbkach
Offline
Jak już napisałem wcześniej zgadzam się z wami, że Castrol jest często podrabianym olejem, ale jak ma się wejście w Niemczech w serwisach BMW to czemu nie korzystać i nie kupować tam oleju…
Offline
Rafi V8 napisał:
tyle ile jest rodzaji olejów tyle będzie opinii...
prawda
Rafi V8 napisał:
jak ma się wejście w Niemczech w serwisach BMW to czemu nie korzystać i nie kupować tam oleju…
ja niestety nie mam
Offline
Moderator
własnie...nie każdy ma dostęp do takich olejów z ASo więc trzeba kupować to co jest na rynku czyli drogie...w tym przypadku motul..,
Offline
Nowy użytkownik
Witam.
Rob jak uwazasz ale jeszcze nigdy nie slyszalem zeby ktos wymienial tak jak tyZ polsyntetyku na syntetyk???Kto ci to doradzil???Z tego co wiem to odwrotnie mozna ale twoim sposobem za jakis czas bedziesz robil silnik.Powodzenia
Offline
Moderator
własnie !!
dobrze kolega zauważył....syntetyk->pół syntetyk->mineralny taka powinna być kolejność stopniowania olejów
Offline
Rafi V8 napisał:
...Co do zmiany oleju z pół syntetyku na syntetyk to też bym odradzał bo syntetyk jest rzadszy olejem i może po prostu zacząć ci ciec...
Ja też zauważyłem i to dużo wcześniej...
Offline
taka zasada olejowa jak kolega kickboxing napisal to sie tyczyla polonezow 25 lat temu.nie ma zadnych przeciwskazan zeby zmienic polsyntetyk(sklad to 30% syntetyk 70% mineral) na syntetyk.od uszczelnienia silnika sa uszczelki a nie nagary w silniku stad nazwa"uszczelka".pocieknie uszczelka to ja zmien.kolego podol lej smialo full syntetyka motula x-cess,vavoline max-life 5w40 czy millersa xfs 5w-40.moj znajomek ma is z przebiegiem 303 tys km i smiga na full syntetyku 5w-50 vavoline i zero wyciekow silnik chodzi jak malina.
Offline