Forum dyskusyjne fanów marki BMW
witam wszystkich. wiem ze temat juz byl prouszany na forum, ale doczytalem ze tylko vanosów i nie dokladnie tego co dzieje sie z moim autem. od niedawna jestem posiadaczem mojej 316i i zaobserwowalem podobne do wczesniej opisywanych przez forumowiczów objawy. mianowicie kiedy rano odpalam auto to przez jakies 2 sek. slychac metaliczny dzwiek podobny do pracy silnika diesela, a pozniej ten dzwiek zanika i wszystko dziala poprawnie. gdzies doczytalem ze po zmianie oleju problem powinien zniknac, jednak sie tak nie dzieje. dalej jest tak jak opisalem. jak silnik sie nagrzeje to przy odpalaniu tego dzwieku juz nie ma. wraca na nowo kiedy rozkrecam silnik do 3 - 4 tys. obrotów. nie wiem co to moze byc. ponoc szklanki jakies, czy inne dziadostwo. nie wiem tez czy to cos powaznego. z reguly gdy cos klapie w silniku nie jest to dobry objaw, ale ja sie kompletnie na tym nie znam i prosilbym o pomoc. z gory dzieki.
Offline
Moderator
znam ten ból...ale to zauważyłem, że często sie dzieje na zimnym silniku w autach, byc może katalizator sie skończył i wydaje taki dzwięk, nie zaobserwowałem by cos niepokojącego sie przez to działo..
masz jakieś wycieki ?
Offline
wlasnie nie mam zadnych wyciekow. tylko ten dzwiek. nie znam sie az tak na autach. do niedawna jezdzilem mniej skomplikowana Mazdą 323 a teraz na nowo musze sie uczyc nasluchiwac nowy sprzet. poza tym dzwiekiem nic zlego sie nie dzieje, tylko tak jak juz napisales na zimnym silniku stukot stwa jakies 2 - 3 sek, az olej nie dotrze wszedzie, natomiast pozniej w granichac 3 - 4 tys obrotow dziwk powraca nawet przy cieplym silniku i to mnie niepokoi, bo nie wiem co to moze byc.
Offline
Moderator
jeśli na ciepłym dzieje sie to samo, to sprawdz układ wydechowy byc może gdzieś jest dziura..
na zimnym to normalka więc spokojnie kolego
Offline
no to dzieki za odpowiedz. w najblizszych dniach tak zrobie jak poradziles. moze faktycznie gdzies jest dziura w wydechu. jakby nie bylo to to jeszcze sie odezwe i wtedy bede dalej meczyl o pomoc. dzieki jeszcze raz. pozdrawiam.
Ostatnio edytowany przez cider1984 (2009-09-29 11:18:01)
Offline
sprawdz obejme wydechu przy skrzyni biegow potrafi byc luzna.
apropo tego dzwieku to sprzodu czy z pod samochodu?
A ja bym stawial na na szklanke zaworowa kturas juz nietrzuma oliwy.
a mamy juz jesien i temperatura troche spadla zrano. NA jakim oleju jezdzisz?
Ostatnio edytowany przez septi (2009-09-30 19:21:25)
Offline
U mnie były podobne objawy i okazało się że mam luźną pompę oleju. Dokręciłem ją i problem zniknął. Wiem, że to przypadłość głównie silników M60, że pompy lubią się odkręcać po jakimś tam przebiegu ale nie zawadzi sprawdzić u Ciebie, bo urwanie pompy może narobić Ci sporego bałaganu.
Offline
jezdze na oleju 10W/40, ale nei pamietam jakiej firmy, jak zerkne to napisze. ogolnie dzwiek wydobywa sie z przodu pojazdu, doslownie na chwile po czym znika i pojawia sie miedzy 3 - 4 tys. obrotów, tylko nie wiem przy jak wysokich zanika i czy w ogole brzeczy do konca obrotomierza. jeszcze to bede musial sprawdzic.
Offline
Moderator
nie kręć silnika do końca czyli nie zamykaj obrotomierza bo silnik wykręcisz
Offline
okazalo sie ze to poychacze hydrauliczne. narazie nie robie ich, jednak napewno nie zostawie ich w tym stanie.
Offline
Nowy użytkownik
Doslownie to sa popychacze hydrauliczne nic innego w stanie spoczynku auta na kilka godzin olej zlatuje na dno silnika od momentu odpalenia silnika mija jakies 2 sek aby olej rozprzestrzenil sie po calym silniku . To jest wada silnkikow 4 cylindrowych ktore nie sa dogladane w pore z wymiana oleju pamietam moja pierwsza bmw e 36 316 m40 silniczek to samo ta sama wada olej moze zalagodzic ale pod zadnym pozorem nie zmieniaj lepkosci oleju. bo rezklekoczesz popychacze.
Offline